Inte mycket på G

Just nu händer det inte så mycket med Jake och i och med det, så skriver jag inte så ofta.

I söndags var vi i alla fall och hälsade på lillskrutten några timmar! Vi mockade, fixade vatten, tog in och borstade på dom!

När vi kom dit så stod både Jake och W-b i lösdriftens lligghall. Det var väldigt kul o se, då dom tydligen hållt sig borta från den tidigare. Vi har även fått höra att de äntligen  håller på o tyr sig till flocken mer än förut, då höll de sig nästan hela tiden i andra änden av hagen! En liten neggativ grej dock, är att W-b är JÄTTE beskyddande! Hon vallar honom hela tiden och släpper liksom aldrig iväg honom ensam, utan är alltid där för o skydda honom. Det är raka motsatsen till hur hon var mot honom hemma ;P Då gick hon undan från honom självmant och tyckte det var rent av skönt när hon på kvällarna fick en egen box o sova i. Lite lugn och ro :P

Men nu har hon som sagt gått till baka till "min lilla bebis som jag måste skydda konstant"- stadiet! Det är väll inte speciellt konstigt med tanke på att de bara bott där nån vecka och kom in i en helt ny flock! Jag brukar ibland jämföra det med hur det var när jag/mina bröder var små, och hur jag tror att det var för min mamma. När vi var som minst, var man jättebeskyddande. När vi blev större blev vi jobbigare och man blev trött på allt vad ungen häll på med. Men när man sedan skall lämna ungen på dagis går det knappt att ta sig därifrån och man tänker på ungen hela tiden. Och när man hämtar den från dagis efter första dagen är man lika gullisnuttig mot ungen som när man var som minst!  

Haha tycker i alla fall att det är lite så som W-b beter sig ;P

Jag to en bild på dem men den blev helt svart pga att vi var där ganska sent
så jag lägger in en gammal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0