Seg.. som vanligt!

Som vanligt är jag väldigt seg med att berätta hur saker gått!

Hur som helst! I lördags åkte vi iväg till lösdriften med Wannabe och Jake. I och med det så behövde vi ju lasta dem! Detta var första gången som Jake åkte i en transport. Och jag kan säga att det gick över förväntan.

Under natten så sov de ju i olika boxar, så Jake hade inte fått dia på ett par timmar. Vi valde att lasta Wannabe först, i hopp om att det skulla få honom att gå på transporten lite lättare. Och jag kan ärligt säga att jag ÄLSKAR min fina lilla kille! Jag tror det tog max tjugo minuter från det att han satte första hoven på rampen, tills de att vi stängde luckan. Det känns verkligen helt fantastiskt att det gick så lätt. Och det gjordes helt utan strul. Mamma stod på ena sidan om honom med en hand runt baken, bara så att han skulle känna att det var lite stopp bakåt. Sedan så stod vår granne Ewa på andra sidan, så att han inte skulle gå av rampen. Det gick ju såklart lite segt och stapplande i början men det kan man ju förstå. När han ville nosa på rampen så fick han det, han fick den tid han behövde, utan att vi stressade på honom. Det hade bara gjort saken värre!  

Själva resan gick också jätte lugnt och bra. Vi hade staplat lite halmbalar (i höbals storlek) vid främre bommen så att han inte skulle få för sig att försöka varken krypa under eller hoppa över. Bara som en liten extra säkerhetsåtgärd.

När vi var framme så lastade vi ut Jake först. Även här var har super lugn och gick ut ur transporten helt lugnt.

Sedan släppte vi ut dem. Det gick bra, men Wannabe var inte speciellt smart! Hade hon varit det så hade hon ju gått fram lite försiktigt och hälsat lite lugnt, men nejdå! Istället så sprang hon fram i full fart och liksom "Hej kompisar, här är jag, här är jag!" Haha, Jake höll sig hela tiden vid hennes sida och verkade inte riktigt förstå vad han förväntades göra! Han härmade sin mamma en gång men det uppskattades inte riktigt av tanten som fck hälsningen :P





Gud vad jag älskar hennes resning alltså!





Han tyckte att det var kul o kunna springa fritt i sin nya gigantiska hage, min lilla skrutt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0