Nytt

I morse (innan vi skulle släppa ut hästarna) ville jag testa att binda upp Jake, vilket vi faktiskt inte gjort tidigare. Valde då att göra det i boxen när han hade mamma vid sin sida. Band honom inte jätte kort, men inte heller jätte löst! Han akötte sig kanonbra. Blev lite smått överaskad när det "tog stopp" när han backade, men han fick inte panik eller så. Det var verkligen jätte skönt!
    Så när han ändå var uppbunden, och så pass lugn, passade jag på att ryckta honom lite innan vi släppte ut dem. Han var jätte duktig och försökte bara bita mig två- tre gånger ;) Fina buspållen!
    Just det: jag ledde honom ut tll hagen också (ganska ointressant!). Annars så brukar han ju bara få gå lös brevid Wannabe (mamman). Han var jätte duktig, något "försktig" eller vad man ska säga. Han är inte riktigt 100 på det här med grmma och grimskaft ;) Han tycker inte det är nödvändigt, och försöker berätta det för oss ;P Men han sköter sig bra på den fronten också. Dock så är han lite väl bänglig men det tar ju lite tid det där, med förtroende och respekt.

/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0