Fast! :)

Idag åkte Jake tillbaks till lösdriften! Anledningen till att jag inte skivit något om det förn´s nu är att det bestämdes i går kväll ;)

Klockan halv sex kom vår granne för att hjälpa till med lastningen. Han fick ju åka iväg själv den här gången.Det gick nästan skrattretande lätt! Max två minuter efter det att han satt första hoven på rampen stängde vi luckan, och han var inne! Så sjukt duktig var han, jag är så stolt! :´) Hihi

Väl framme efter ca 40 minuters färd, fick han gå in i en box. V tog även in den andra fölisen. Men efter typ 10 minuter släppte vi ut honom igen och tog i stället in en av hennes fölston. Detta för att fölisarna triggade varandra och busade ;D Hihi, det får de göra i morgon!

Just det, apr. på i morgon, så åker mamma dit tidigt på morgonen, så att hon kan vara med när de släpper ut vår lilla illbatting. Bara för o se så att inget händer! Därför har jag stallet här hemma i morgon bitti, därför är det nog dags för mig o dra på dejt med kudden nu! ;) Har tyvärr inga bilder på baby från idag, men jag skall försöka ta några när vi hälsar på honom!

Gammal bild från när de släpptes på lösdriften senast! Detta alltså första träffen med flocken ;)
Hihi diggar babys svans  ;D



//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0